Handelsvillkor

Information om företaget

Företagets namn: hw-homeware ApS
Företagets CVR-nummer: 19195686
Organisationsform: ApS
E-post: Kundeservice@hw-homeware.dk
hw-homeware.dk
Lyngby Torv 1
DK-2800 Kgs. Lyngby
Tel. 48 26 25 00 (vardagar 9-16)
Personuppgiftsansvarig: Martin Meelby - För förfrågningar, skriv ett e-postmeddelande till: Kundeservice@hw-homeware.dk

Alla priser inkluderar moms och andra skatter.

Hur man betalar

hw-homeware aps accepterar onlinebetalningar med Visa/Dankort, Visa, Mastercard, Mobilepay Online, Anyday, ViaBill, Visa Electron, Maestro.

Betalningen dras inte från ditt konto förrän den fysiska produkten har skickats eller den virtuella produkten har skapats, om inte annat avtalats eller anges i din beställning.

När du betalar med Anyday drar vi den första betalningen när produkten skickas. Du betalar sedan en månatlig delbetalning den sista arbetsdagen under de kommande tre månaderna. Denna delbetalning beror på din totala beställning och betalningsplan. Om du betalar alla delbetalningar i tid utgår ingen ränta eller avgift. Om du returnerar ditt köp kommer ditt avtal med Anyday automatiskt att upphöra. Läs mer om användarvillkoren för Anyday här: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper.

RESERVATION AV BELOPP

Vid användning av betalkort, såväl debet som kredit, görs en reservation av det belopp som köps. Detta belopp är reserverat tills webbshoppen har behandlat och skickat din beställning. När beställningen har skickats debiteras pengarna från kontot. Reservationstiden beror på produkten/tjänsten.

GODKÄNNANDE AV BETALKORT

För betalkort kommer du att se att pengarna är reserverade på ditt konto och att ditt tillgängliga belopp visas som mindre. Om du eller webbshoppen senare annullerar din beställning kan webbshoppen inte ta ut pengarna, men reservationen kommer att förbli giltig under en tidsperiod. Observera att det endast är din bank (eller kortutgivare) som kan annullera reservationen.

GODKÄNNANDE AV KREDITKORT

Pengarna kommer endast att dras från ditt konto och visas i din översikt när webbshoppen behandlar och drar betalningen för din beställning

ALLA BELOPP PÅ WEBBPLATSEN ÄR INKLUSIVE MOMS.

Webbplatsen använder följande valutor för prissättning:
Danmark - Kronor (DKK)

hw-homeware aps använder en säker betalningsserver som krypterar all information med SSL-protokoll vilket innebär att dina uppgifter är säkra och inte kan läsas av andra utomstående.

På hw-homeware.dk kan du betala med följande betalningsmetoder:

  • Betalkort
  • Viabill
  • EAN-nummer (offentligt organ) måste anges i kassan!
  • MobilePay


KOM IHÅG ATT SPARA DIN FAKTURA/KVITTO, EFTERSOM DU BEHÖVER DEN VID EN EVENTUELL REKLAMATION. KLAGOMÅLSÄRENDE.

EAN BETALNING:

Varorna skickas inte förrän betalningen har registrerats på vårt konto.
Konto för insättning av pengar:
Jyske Bank: reg: 7136 konto: 0001001408

För EAN-betalning tillkommer en administrationsavgift på 50 DKK.

VIABILL:

ViaBill är en betalningsmetod som gör att du kan handla hur många gånger du vill för upp till 2.000 kr. ViaBill gör det möjligt för dig att "köpa nu och betala senare". När du betalar tillbaka till ViaBill betalar du i 4 lika stora månatliga delbetalningar. Första gången du betalar med ViaBill måste du genomgå en kort registreringsprocess. Här måste du ange din e-post, ditt mobilnummer, ditt personnummer och dina kortuppgifter. Inom 20 sekunder får du veta om du är godkänd för att betala med ViaBill.

Förbeställning:

Leveranstiden för produkter märkta med "Förbeställ nu" är vägledande, men vi informerar dig alltid om den förväntade leveranstiden. Hela beställningen skickas först när alla artiklar kan skickas. Pengarna tas ut först när varan är expedierad.

Tid för leverans

Frakt och leverans i Danmark - Leverans sker med Bring och GLS.
För köp över DKK 429,- levererar hw-homeware.dk dina varor kostnadsfritt till Bring Pakkeshop - under 429 kostar det DKK 35,-. 
Paket skickas till närmaste paketshop eller adress (anges vid beställning)
Leverans sker vanligtvis inom 1-3 arbetsdagar (något längre om varan inte finns i lager och om beställningen går till utlandet).
Kunden kommer att kontaktas via e-post om försändelsen är försenad.
Om ordern nekas vid mottagandet, felaktig adress anges, mottagaren inte skrivs på brevlådan/dörren eller paketet inte hämtas ut på paketshop dras returfraktavgiften (49 kr) av från returbeloppet.

I händelse av fel eller brister i leveransen uppmanar vi dig att kontakta hw-homeware.dk inom 3 arbetsdagar.

Vid transportskador måste vi be om bilder till kundeservice@hw-homeware.dk inom 3 dagar. Vänligen skicka bilder på fraktlådans ytor, fraktetikett och hur varorna var packade i lådan med den fyllning som ingick och de skadade varorna. Transportlåda och förpackning bör inte slängas förrän ärendet är löst.

Rätt till avbeställning

Du har 100 dagars ångerrätt när du handlar på hw-homeware.dk.

Ångerfristen löper ut 100 dagar efter den dag du;

  1. Har fått din artikel
  2. tar den sista varan i fysisk besittning vid avtal om flera olika varor som beställs i en order och levereras var för sig
  3. Få fysisk besittning av det sista partiet eller den sista delen vid ett avtal om leverans av en vara som består av flera partier eller delar.

Du måste inom 100 dagar från mottagandet meddela oss att du vill ångra ditt köp. Meddelandet måste lämnas genom att kontakta följande: kundeservice@hw-homeware.dk
I ditt meddelande ska du tydligt ange att du vill utnyttja din ångerrätt. Du kan också ångra dig genom att använda standardformuläret för ångerrätt, som du hittar längst ned i villkoren.

Du kan inte ångra dig genom att helt enkelt vägra att ta emot varorna utan att samtidigt ge oss ett tydligt meddelande om detta. Vid nekat mottagande och efter meddelande till oss förbehåller vi oss rätten att kompensera de faktiska fraktkostnaderna för returförsändelsen. Vid användning av vår returetikett (via returportalen) dras returfrakten (49 DKK) av från returbeloppet.

VAROR SOM ÄR UNDANTAGNA FRÅN ÅNGERRÄTTEN

Följande typer av varor är undantagna från ångerrätten:

  1. Avtal som omfattas av § 7(2):

Leverans av förseglade varor som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte är lämpliga att returneras och där förseglingen har brutits efter leveransen,

Du förlorar din ångerrätt om;

Du bryter förseglingen på varor som inte är lämpliga att returnera av hälsoskydds- eller hygienskäl.

Du bryter förseglingen på ljud- eller bildupptagningar eller datorprogram.

Returnera en vara

Du måste returnera din beställning till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter det att du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp. Du ska stå för de direkta kostnader som är förknippade med att returnera varan. När du returnerar varor är du ansvarig för att varorna är säkert förpackade. Du bär risken för varan från och med leveranstillfället.

Vissa varor kan på grund av sin beskaffenhet inte returneras med normal postgång. Detta gäller för: (till exempel. Stora försändelser +25kg.  Kostnaden för att returnera dessa varor förväntas uppgå till högst ca 200 DKK.

VARANS SKICK NÄR DU RETURNERAR DEN

Du är endast ansvarig för eventuell försämring av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. Du kan med andra ord prova varan på samma sätt som om du hade provat den i en fysisk butik.

Om varan har provats utöver vad som beskrivs ovan betraktar vi den som använd, vilket innebär att du vid eventuell hävning av köpet endast får tillbaka en del av eller hela köpesumman, beroende på varans kommersiella värde.

För att få full återbetalning måste du göra samma sak som du kan göra i en fysisk butik. Du kan testa varan, men inte använda den.

ÅTERBETALNING AV KÖPESUMMAN

Om du ångrar ditt köp får du naturligtvis tillbaka det belopp du har betalat till oss. I händelse av en värdeminskning som du är ansvarig för, kommer detta att dras av från köpesumman.

Om du utövar din ångerrätt kommer vi att återbetala alla betalningar som vi mottagit från dig, inklusive leveranskostnader (med undantag för extra kostnader till följd av ditt eget val av en annan leveransform än den billigaste formen av standardleverans som vi erbjuder), utan onödigt dröjsmål och under alla omständigheter inom 14 dagar från den dag då vi har mottagit meddelandet om ditt beslut att frånträda detta avtal. Vi kommer att göra en sådan återbetalning med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen har kommit överens om något annat.

Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått tillbaka varorna, såvida du inte har lämnat bevis på att du har returnerat varorna innan dess.

Om du ångrar köpet ska varorna skickas direkt till:
Hw-homeware Lager
Solvang 40
3450 Allerød, Danmark

Du kan också häva ditt köp genom att lämna in det personligen i butiken på Lyngby Hovedgade 68, 2800 Lyngby.

VAD SKA JAG SKICKA TILLBAKA MED MIG?

Du måste bifoga en kopia av orderbekräftelsen.

Vänligen notera! Vi tar inte emot paket som skickas mot postförskott.

Klagomålshantering

Den danska köplagens felregler kan vara tillämpliga vid köp av varor. Reklamationsrätten omfattar fel som förelåg när du köpte varan. Om produkten är felaktig eller defekt kan kunden reklamera till ovanstående adresser, via telefon 48262500 eller e-post kundeservice@hw-homeware.dk. Vid hantering av reklamationer via e-post/telefon behöver vi bilder och/eller videomaterial för att dokumentera fel/brister i produkten, vilket vi använder som dokumentation till produkt- och/eller fraktleverantörer.

Kunden har 2 års garanti. Kunden kan välja att returnera produkten. När du handlar på hw-homeware.dk har du 2 års garanti.
Det innebär att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, återbetald eller nedsatt pris, beroende på den specifika situationen.
Detta förutsätter naturligtvis att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende.

Reklamation ska ske inom skälig tid efter det att du upptäckt felet i produkten. Skador på produkten som orsakats av handhavandefel, hanteringsfel, ändringar, normalt slitage eller grovt missbruk av användaren omfattas inte av garantin. Hw-homeware Aps täcker inte eventuella följdskador som orsakats av den defekta produkten, såvida det inte följer av tvingande regler i dansk lag.

Vi kommer att återbetala rimliga fraktkostnader som du kan ådra dig i samband med retur av varan när klagomålet är berättigat.

Hantering av klagomål

Om du vill klaga på ditt köp ber vi dig kontakta kundeservice@hw-homeware.dk. Om vi inte lyckas hitta en lösning, kan du skicka ett klagomål till Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klagomålsportalen för Nævnenes Hus.

För att du ska kunna lämna in ett klagomål måste den vara eller tjänst som du vill klaga på ha kostat minst 1 110 DKK och högst 100 000 DKK. För reklamationer av kläder och skor gäller dock att priset ska ha varit minst 720 DKK. Det tillkommer en avgift för att få klagomålet behandlat.

Europeiska kommissionens onlineportal för klagomål kan också användas för att lämna in ett klagomål. Detta är särskilt relevant om du är konsument och bosatt i ett annat EU-land. Klagomål kan lämnas in här http://ec.europa.eu/odr. När du lämnar in ett klagomål måste du ange vår e-postadress kunderservice@hw-homeware.dk.

Registrering av information

Ingen personlig information som registreras hos kundeservice@hw-homeware.dk kommer vid något tillfälle att överföras, säljas eller göras tillgänglig för tredje part.

INTEGRITETSPOLICY:

Ingen personlig information som är registrerad på hw-homeware.dk kommer vid något tillfälle att överföras, säljas eller göras tillgänglig för tredje part.
All information lagras på ett säkert sätt och är endast tillgänglig för betrodda medarbetare på hw-homeware.dk
I samband med elektronisk betalning används en säker krypterad metod via webbshopsystemet.

Vid ett köp ber vi om ditt namn, adress, telefonnummer och e-postadress.
Denna information används endast för att behandla beställningen. Informationen överförs och lagras elektroniskt i okrypterad form och lagras i 5 år.
När personuppgifter samlas in via vår webbplats ser vi till att det alltid sker med ditt uttryckliga samtycke, så att du informeras om exakt vilken information som samlas in och varför.
Som registrerad hos hw-homeware ApS har du alltid rätt att göra invändningar mot registreringen. Du har också rätt till insyn i vilken information som är registrerad om dig. Du har dessa rättigheter enligt personuppgiftslagen och förfrågningar i detta avseende ska riktas till hw-homeware ApS via e-post kundeservice@hw-homeware.dk.
Själva "kontraktet" (köpeavtalet) lagras inte på hw-homeware.dk på ett sätt som gör att du senare kan logga in och se/ändra status.
Dessutom registrerar vi den IP-adress från vilken eventuella köp görs.
Vi skickar ut ett e-postmeddelande ca 10 dagar efter ditt köp för att höra om du är nöjd.

Du kan också välja att få din e-postadress inkluderad i en e-postlista (nyhetsbrev) på hw-homeware.dk, så att du regelbundet får nyheter och annan information från hw-homeware.dk

Denna tjänst kan du prenumerera på och avregistrera när som helst efter eget önskemål.

I enlighet med personuppgiftslagen tillhandahåller vi information om registrerad information på begäran och baserat på eventuella invändningar gör vi radering i den utsträckning som önskas.

POLICY FÖR COOKIE:

Butikssystemet använder så kallade cookies för att hantera innehållet i kundkorgen.

En cookie är helt enkelt namnet på en fil som lagras på din egen dator. Det är också möjligt att be systemet spara dina adressuppgifter till nästa besök. Om du vill radera dessa uppgifter vid ett senare tillfälle kan du göra det via webbläsarens inställningar. I Internet Explorer sker detta t.ex. via menyn "Verktyg" och menyalternativet "Internetinställningar".

 

Standardformulär för avbokning

(Denna blankett ska endast fyllas i och returneras om ångerrätten utnyttjas)

 

Till:

Hw-homeware Aps

Solvang 40

3450 Allerød, Danmark

e-post till kundeservice@hw-homeware.dk

 

Jag meddelar härmed att jag önskar utnyttja min ångerrätt i samband med mitt köpeavtal avseende följande varor/tjänster:

 

________________________________________________________________________

 

Beställd på: _________________     Mottagen på: ___________________

 

Konsumentens namn: ______________________________________________________________________

 

Konsumentens adress:  ___________________________________________________________________

 

Konsumentens underskrift: __________________________      Datum: _________________

(endast om innehållet i formuläret meddelas på papper)

 

 

Villkoren uppdaterades senast den 17.04.2023