Returer och returer

Har du fått en produkt som gick sönder under leveransen, inte var exakt som förväntat eller är det ett klagomål?

Logga in i vår returportal med ditt ordernummer och din e-postadress.
När du är inloggad kommer du till en steg-för-steg-guide där du kan välja vad du vill returnera och vad du ska göra med det.

Det är viktigt att du följer guiden till punkt och pricka så att vi kan hantera ditt returpaket så snabbt som möjligt.

Du hittar ditt ordernummer i din orderbekräftelse.

 

Hur man gör en retur

Du kan välja att köpa ditt eget porto för ditt returpaket, men om du köper en returetikett genom oss kan du skicka ditt paket tillbaka till oss till en låg kostnad.
Du kan också returnera ditt paket kostnadsfritt i våra fysiska butiker i Lyngby (Lyngby Hovedgade 68) eller Hillerød (Frejasvej 32).

Vanliga frågor och svar

Om din vara är felaktig eller skadad, vänligen fyll i returformuläret ovan. Följ sedan steg-för-steg-guiden.

Om du har några frågor kan du alltid kontakta vår kundtjänst via e-post:kundeservice@hw-homeware.dkeller ring +45 48 26 25 00. Vi hjälper dig med reklamationsprocessen, beroende på vad problemet gäller. Vi accepterar inte returer av defekta varor utan föregående överenskommelse med kundtjänst.

Det finns 100 dagars returrätt på oanvända varor i originalförpackning från och med mottagningsdatum.

Oanvända varor i originalförpackning skickas till vår lageradress:

hw-lager för hemartiklar,
Solvang 40,
3450 Allerød.
Kom ihåg att packa säkert.

Vi kan endast ta emot returer på vår adress och kan inte hämta ut varor i paketshopar. Du ansvarar själv för dina portokostnader.

Du kan skapa ett returärende och få en returetikett här.

En returetikett kostar 150 SEK och skickas via e-post.

Returetiketten dras av från returbeloppet.

Vi kan inte byta varor som köpts online mot andra varor. Vi återbetalar varan när vi har fått tillbaka den, förutsatt att den är oanvänd och i originalförpackningen för det kort som användes för att betala för beställningen. Om du vill ha en annan vara i stället måste du beställa en ny vara på en ny order.Det är dock möjligt att returnera och byta oanvända varor i originalförpackning i vår butik på Lyngby Hovedgade 68. Kom bara ihåg en utskrift av din faktura, som är ditt kvitto.

Ja, det är möjligt att returnera och byta oanvända varor i originalförpackning i vår butik på Lyngby Hovedgade 68 (Lyngby) eller Frejasvej 32 (Hillerød). Kom bara ihåg att ta med en utskrift av din faktura, som är ditt kvitto.